Valoració: al hacer la división encuatro grupos, algunos (de los cuatro grupos) se han visto más claros a la hora de realizar y exponer que otros. Faltaba explicar en qué consistía la dinámica pero era una manera muy clara de enfocar la pedagogía de Freire colaborando cada uno con sus conocimientos previos. La idea es original y daba mucho juego porque los temas son viscerales. Habría estado bien explicar quién era Freire y su teoría. Joan,Maria Nuria y Sagrario
Us resumim a continuació els aspectes que creiem remarcables:
a) La coordinació del grup ha estat prou bona, sabíeu quan havíeu d'acabar una part i començar-ne una altra, i el temps necessari perquè cap part es quedés curta. De tota manera sí que caldria millorar la coherència entre les indicacions que donàveu (al principi, per exemple, si era una paraula, una frase o dues paraules) o en la conducció dels grups (alguns conductors dels grups semblava que tinguessin molt més clar que d'altres què calia esperar del grup de discussió).
2) Potser a la introducció a la dinàmica, tot i que ens sembla bé que preferíssiu no explicar l'objectiu, sí hagués estat bo avisar que ho faríeu al final enlloc del principi per raons metodològiques. Així la gent no sembla que obeeixi sense saber per què.
3) La proposta té un claríssim interès grupal, car pot ser una eina bàsica com a integradors socials a l'hora d'entendre i actuar en l'àmbit del conflicte i la vulnerabilitat social. En aquest sentit creiem que l'adequació al tema és clara. Tanmateix, potser això hauria d'haver-se explicat una mica més, o sigui, advertir i explicar a la gent per què, quan i com la vostra dinàmica pot ser aplicada professionalment.
4) Com a dinàmica freireana, tenint en compte les dificultat bibliogràfiques i temporals que vàreu tenir, creiem que s'ha fet un bon esforç a l'hora d'adaptar-lo a la classe per a què tingués sentit en l'àmbit de la integració social. A vegades, ser clars i senzills en la dinàmica -tal i com ho heu fet vosaltres-, en comptes de voler abordar massa coses, afavoreix la seva comprensió per part dels i les participants (sense menystenir el pensament de Freire).
5) Potser, si bé no teníeu temps de fer una introducció a Freire, sí que hagués estat bé donar algunes referències bibliogràfiques o bé retallar 5 minuts abans el treball grupal, i explicar una mica més el concepte de saber bancari. D'aquesta manera, la gent, després de passar per l'experiència de la dinàmica, l'explicació teòrica li "entra" molt millor i decideix llegir a Freire o aplicar-lo a la feina...
En general creiem que heu fet una molt bona feina i esperem que us hagi aportat coses que us serveixin professionalment o vital en el futur.
- Bona coordinació, molt dinámic, interessant i motiva la participació del grup al estar dividits en petits grups. El fet que cada membre del grup cordinés a un grup els donava importancia. Ens han fet participar de la pedagogia de Freire d'una manera dinàmica. Ha arribat el missatge en la seva totalitat i la intenció pedagògica de Freire. Tant de bo, la gent dediqués un temps a replantejar-se les definicions de la vida. Amb el que reestructuraríem els prejudicis i opresions, inclús abolir-les. - El que proposem és donar més context teòric a la dinàmica per poder conèixer els conceptes de Freire, ja que si aquesta dinàmica la fas a un grup que no coneix res de l'autor perdria la seva finalitat.
A nosotras nos gustó bastante ya que hubo buena coordinación entre vosotros. El tema fue muy ameno, no fue todo teoria, ya que exponiais una teoria de un autor. Estaba bien relacionada con la unidad y nos fijamos en un pequeño detalle: que a la hora de hablar vosotros, hablabais en conjunto, no personalmente.
A mi m'ha agradat molt la dinamica. A vegades menos es mes i penso q aquest a estat el cas, l'expresio alhora de exposar es mes fluida en uns que en altres pero crec q es temps i practica el que acabara per donar mes solidesa a tots quan exposem. Molt be la conduccio de l'exercici i la mediacio d'aquest. Les fotos i l'exercici de buscar les paraules em va agradar tot-hi que no es veia gaire clar (tambe que jo no portaba ulleres) tot el que s'habia d'ententrde d'aquestes??no ho se...es nomes un comentari per l'eleccio de les proximes ( mes explicites). Laia rodriguez
La dinamica va estar enfocada d'una manera molt sencilla i precisa, va estar molt be la relacio que van fer amb l'aprenentatge i Freire, va quedar mes que clar. Potser parlar una mica mes de l'autor hauria estat be i donar algunes referencies també, igualment va ser una bona dinamica per entendre el que volieu expressar!
En aquest Blog trobareu les inquietuds, suggerències, recerques i comentaris sorgits arrel d'una experiència compartida a classe: les sessions de l'assignatura d'Habilitats socials i Autonomia Personal deixen les seves empremtes en aquest blog. Aquí trobareu: resums dels debats a classe, textos crítics, fotografies, recerques, etc., dels i de les alumnes i profesors/es de l'assignatura. IES Salvador Seguí (www.salvadorsegui.net)
Valoració: al hacer la división encuatro grupos, algunos (de los cuatro grupos) se han visto más claros a la hora de realizar y exponer que otros.
ResponderEliminarFaltaba explicar en qué consistía la dinámica pero era una manera muy clara de enfocar la pedagogía de Freire colaborando cada uno con sus conocimientos previos.
La idea es original y daba mucho juego porque los temas son viscerales.
Habría estado bien explicar quién era Freire y su teoría.
Joan,Maria Nuria y Sagrario
Us resumim a continuació els aspectes que creiem remarcables:
ResponderEliminara) La coordinació del grup ha estat prou bona, sabíeu quan havíeu d'acabar una part i començar-ne una altra, i el temps necessari perquè cap part es quedés curta. De tota manera sí que caldria millorar la coherència entre les indicacions que donàveu (al principi, per exemple, si era una paraula, una frase o dues paraules) o en la conducció dels grups (alguns conductors dels grups semblava que tinguessin molt més clar que d'altres què calia esperar del grup de discussió).
2) Potser a la introducció a la dinàmica, tot i que ens sembla bé que preferíssiu no explicar l'objectiu, sí hagués estat bo avisar que ho faríeu al final enlloc del principi per raons metodològiques. Així la gent no sembla que obeeixi sense saber per què.
3) La proposta té un claríssim interès grupal, car pot ser una eina bàsica com a integradors socials a l'hora d'entendre i actuar en l'àmbit del conflicte i la vulnerabilitat social. En aquest sentit creiem que l'adequació al tema és clara. Tanmateix, potser això hauria d'haver-se explicat una mica més, o sigui, advertir i explicar a la gent per què, quan i com la vostra dinàmica pot ser aplicada professionalment.
4) Com a dinàmica freireana, tenint en compte les dificultat bibliogràfiques i temporals que vàreu tenir, creiem que s'ha fet un bon esforç a l'hora d'adaptar-lo a la classe per a què tingués sentit en l'àmbit de la integració social. A vegades, ser clars i senzills en la dinàmica -tal i com ho heu fet vosaltres-, en comptes de voler abordar massa coses, afavoreix la seva comprensió per part dels i les participants (sense menystenir el pensament de Freire).
5) Potser, si bé no teníeu temps de fer una introducció a Freire, sí que hagués estat bé donar algunes referències bibliogràfiques o bé retallar 5 minuts abans el treball grupal, i explicar una mica més el concepte de saber bancari. D'aquesta manera, la gent, després de passar per l'experiència de la dinàmica, l'explicació teòrica li "entra" molt millor i decideix llegir a Freire o aplicar-lo a la feina...
En general creiem que heu fet una molt bona feina i esperem que us hagi aportat coses que us serveixin professionalment o vital en el futur.
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminar- Bona coordinació, molt dinámic, interessant i motiva la participació del grup al estar dividits en petits grups. El fet que cada membre del grup cordinés a un grup els donava importancia. Ens han fet participar de la pedagogia de Freire d'una manera dinàmica. Ha arribat el missatge en la seva totalitat i la intenció pedagògica de Freire.
ResponderEliminarTant de bo, la gent dediqués un temps a replantejar-se les definicions de la vida. Amb el que reestructuraríem els prejudicis i opresions, inclús abolir-les.
- El que proposem és donar més context teòric a la dinàmica per poder conèixer els conceptes de Freire, ja que si aquesta dinàmica la fas a un grup que no coneix res de l'autor perdria la seva finalitat.
Jessica, Merly, Farah y Alis.
A nosotras nos gustó bastante ya que hubo buena coordinación entre vosotros. El tema fue muy ameno, no fue todo teoria, ya que exponiais una teoria de un autor. Estaba bien relacionada con la unidad y nos fijamos en un pequeño detalle: que a la hora de hablar vosotros, hablabais en conjunto, no personalmente.
ResponderEliminarMiriam, Leti, Jesi, Patri y Eva
A mi m'ha agradat molt la dinamica.
ResponderEliminarA vegades menos es mes i penso q aquest a estat el cas, l'expresio alhora de exposar es mes fluida en uns que en altres pero crec q es temps i practica el que acabara per donar mes solidesa a tots quan exposem.
Molt be la conduccio de l'exercici i la mediacio d'aquest.
Les fotos i l'exercici de buscar les paraules em va agradar tot-hi que no es veia gaire clar (tambe que jo no portaba ulleres) tot el que s'habia d'ententrde d'aquestes??no ho se...es nomes un comentari per l'eleccio de les proximes ( mes explicites). Laia rodriguez
La dinamica va estar enfocada d'una manera molt sencilla i precisa, va estar molt be la relacio que van fer amb l'aprenentatge i Freire, va quedar mes que clar. Potser parlar una mica mes de l'autor hauria estat be i donar algunes referencies també, igualment va ser una bona dinamica per entendre el que volieu expressar!
ResponderEliminarAmanda, Sonia, Enric, Vanessa.
Excelente trabajo y presentación. Francisco
ResponderEliminar